1. 10. 1999 - Zatím bez komentářů!

Čárové kódy

Na čárové kódy jsme si již v každodenním životě jistě všichni zvykli. Setkáváme se s těmito prapodivnými čárkami nejen na většině výrobků v obchodech, ale například i na časopisech. Jako grafici je asi moc rádi nemáme, jejich citlivé umístění na výrobky nám dá vetšinou hodně práce. Ale přiznejme si otevřeně, víme, co tato čísla znamenají, jaký mají význam a jak se mohou používat?

Čárové kódy (Font 47, 5/1999).PDF

1. 6. 1999 - Zatím bez komentářů!

InDesign 1.0

Jak jistě všichni víte, InDesign je nový kůň stáje Adobe, který chce „zlomit“ všechny rekordy. V době, kdy čtete tento článek, bude již venku pravděpodobně první verze (samozřejmě americká), pro naše testování jsme ji však ještě k dispozici neměli, a tak jsme testovali poslední beta verzi.

InDesign 1.0 (Font 45, 3/1999).PDF

1. 4. 1999 - Zatím bez komentářů!

Krok za krokem (Áčko)

Před časem se v našem studiu realizoval plakát pro pořad televize Nova Áčko. Vzhledem k tomu, že se s ním chlubí kde kdo, od pana Železného z Novy až po pana Novotného z Leonarda, kde jsme jej tiskli, rozhodli jsme se také pochlubit. S nápadem postavit z moderátorů pořadu písmeno „A“ přišel fotograf Vlastimil Kula. Při fotografování však narazil… moderátoři se v této pozici nemohli současně udržet a ještě se tvářit „k světu“. Vše bylo navíc komplikováno nahotou. Fotograf se proto rozhodl vyfotit každou postavu zvlášť a výslednou montáž ponechal na nás… Celá práce obnášela zhruba 30 hodin retušování ve Photoshopu na PowerMacu G3 se 128 MB RAM a 12 GB pevného disku. Výsledný jednovrstvý soubor velký 138 MB si během práce s devatenácti vrstvami (skoro každá měla i svou masku) vyžádal až 3,5 GB diskového místa!

Krok za krokem (Font 44, 2/1999).PDF

1. 8. 1998 - Zatím bez komentářů!

Kalibrace monitoru levně a rychle

Kalibrace monitoru je proces, pomocí kterého se snažíme nastavit monitor tak, abychom na něm viděli, co potřebujeme. Pro tisk potřebujeme na monitoru vidět náhled tisku, pro výrobu internetových stránek to, co uvidí jejich čtenáři na svém monitoru, pro střih videa to, co uvidí diváci na své televizní obrazovce… Pro každou z těchto oblastí zpracování digitálního obrazu jsou jiné požadavky na nastavení a přesnost barev.

Kalibrace monitoru levně a rychle (Font 4/1998).PDF