1. 6. 2002 - Zatím bez komentářů!

000333

Titulek tohoto článku není tiskařský šotek. Přinášíme vám rozhovor s člověkem, který si říká 000333. Do tohoto Fontu byl vybrán, protože má velmi blízko k domečkům a realitám. Jeho hlavní doménou je totiž architektura. Z ukázek je však patrné, že grafický design je také jeho silnou stránkou. Nulatrojka je také autorem futuristické obálky tohoto realitního Fontu.

000333 (Font 63, 3/2002).PDF

1. 6. 2002 - Zatím bez komentářů!

Krok za krokem

Doba přitvrdila. Realitní kanceláře a architektonické ateliery jsou nuceny prezentovat svoje produkty čím dál realističtěji. Studené rendery z 3D programu již nedostačují. Tento Krok za krokem přináší několik pohledů na studii domu od studentky pražské UMPRUM Petry Hajské (www.hajska.cz). Školním zadáním bylo vytvořit rodinný domek na konkrétní pozemek v Praze 8 Tróji. Aby bylo zadání pro studenty komplikovanější, byl vybrán severní svah trpící nedostatkem jižního slunce. V redakci jsme smontovali vyrenderované domy s reálnými fotografiemi okolí. Jako nástroj jsme použili Photoshop 7. Vizualizace jsou z 3D Maxu.

Krok za krokem (Font 63, 3/2002).PDF

1. 4. 2002 - Zatím bez komentářů!

Úvodník o realitních kancelářích

Prodává-li realitní kancelář byt nebo dům, označí jej nápisem „Na prodej“, inzeruje v médiích lokalitu, velikost užitné plochy i vybavení, absolvuje se zájemci prohlídky objektu a všemožně se tak stará o svou provizi... Proč ale o tom píšu. Nedávno jsem vyslechl kritiku týkající se našeho časopisu. Mezi jinými nám bylo vytýkáno, že se v recenzích softwaru zabýváme pouze produkty Adobe. Tato výtka je bohužel naprosto oprávněná. V našem časopise (i v tomto čísle) se často objevují recenze produktů Adobe a recenze programů ostatních výrobců přinášíme již méně často. Adobe má své dominantní místo v našem časopise zejména proto, že má i dominantní místo na trhu grafických programů – viz výzkumy ve Fontech 1/97, (str. 31), 1/98 (str. 61) a 1/2001 (str. 56–57). A proč je nejrozšířenější? Za svou pozici na trhu vděčí kromě kvality samotných produktů a rozumné cenové politice především svému zastoupení, které se aktivně stará o propagaci, podporu, zapůjčování produktů na recenze i jejich lokalizaci. Malý kvíz – označte, prosím, správnou odpověď:

1. Výrobci některých dalších grafických programů:
a) nemají vůbec české zastoupení (v ČR se produkty neprodávají)
b) mají české zastoupení, ale to vyžaduje pouze pochvalné články
c) mají české zastoupení, ale to přes opakované výzvy nekomunikuje

2. Kvalitní recenze na produkt se nedá napsat:
a) bez kvalitního autora – recenzenta
b) bez tučného úplatku redaktorům
c) bez legálního zapůjčení recenzovaného produktu a technické podpory ze strany prodejce

Pokud jste odpověděli na obě otázky c), odpověděli jste současně i na výše uvedenou kritiku. S tím se však bojuje velmi těžko. Pokud se vám dostane do rukou zajímavý grafický program, neváhejte a pomozte nám – rádi o něm napíšeme. Zatím bude struktura článků ve Fontu víceméně kopírovat situaci na trhu.

Váš nezávislý recenzent Jan Adobe Tippman

Úvodník o realitních kancelářích (Font 63, 3/2002).PDF

1. 4. 2002 - Zatím bez komentářů!

InDesign 2.0

Na novou verzi InDesignu jsem se těšil jako malý kluk na prázdniny. Po pravdě už mě nebaví pracovat ve stařičkém QuarkXPressu 3.32, i když moje nároky na zlomovou aplikaci v podstatě stále splňuje. Odpůrce může namítnout, že nezvládá spoustu důležitých funkcí. Osobně mi asi nejvíce vadí absence textových stylů, maximální zvětšení 400 % a nekvalitní preview. Na obhajobu tohoto starce je třeba podotknout, že téměř všechny jeho nedostatky lze odstranit pomocí extenzí. V tomto článku se nebudeme zabývat jen novými funkcemi, ale budeme také hodně srovnávat…

InDesign 2.0 (Font 62, 2/2002).PDF

1. 4. 2002 - Zatím bez komentářů!

Xycht

Pod přezdívkou Xycht na internetu vystupuje programátor, grafik a kreslíř Václav Vančura (1978). O jeho šamanských schopnostech a o tom, jak se mu podařilo skloubit tyto relativně nesourodé obory, se dočtete v následujících řádcích.

Xycht (Font 62, 2/2002).PDF