1. 4. 2002 - Zatím bez komentářů!

Úvodník o realitních kancelářích

Prodává-li realitní kancelář byt nebo dům, označí jej nápisem „Na prodej“, inzeruje v médiích lokalitu, velikost užitné plochy i vybavení, absolvuje se zájemci prohlídky objektu a všemožně se tak stará o svou provizi... Proč ale o tom píšu. Nedávno jsem vyslechl kritiku týkající se našeho časopisu. Mezi jinými nám bylo vytýkáno, že se v recenzích softwaru zabýváme pouze produkty Adobe. Tato výtka je bohužel naprosto oprávněná. V našem časopise (i v tomto čísle) se často objevují recenze produktů Adobe a recenze programů ostatních výrobců přinášíme již méně často. Adobe má své dominantní místo v našem časopise zejména proto, že má i dominantní místo na trhu grafických programů – viz výzkumy ve Fontech 1/97, (str. 31), 1/98 (str. 61) a 1/2001 (str. 56–57). A proč je nejrozšířenější? Za svou pozici na trhu vděčí kromě kvality samotných produktů a rozumné cenové politice především svému zastoupení, které se aktivně stará o propagaci, podporu, zapůjčování produktů na recenze i jejich lokalizaci. Malý kvíz – označte, prosím, správnou odpověď:

1. Výrobci některých dalších grafických programů:
a) nemají vůbec české zastoupení (v ČR se produkty neprodávají)
b) mají české zastoupení, ale to vyžaduje pouze pochvalné články
c) mají české zastoupení, ale to přes opakované výzvy nekomunikuje

2. Kvalitní recenze na produkt se nedá napsat:
a) bez kvalitního autora – recenzenta
b) bez tučného úplatku redaktorům
c) bez legálního zapůjčení recenzovaného produktu a technické podpory ze strany prodejce

Pokud jste odpověděli na obě otázky c), odpověděli jste současně i na výše uvedenou kritiku. S tím se však bojuje velmi těžko. Pokud se vám dostane do rukou zajímavý grafický program, neváhejte a pomozte nám – rádi o něm napíšeme. Zatím bude struktura článků ve Fontu víceméně kopírovat situaci na trhu.

Váš nezávislý recenzent Jan Adobe Tippman

Úvodník o realitních kancelářích (Font 63, 3/2002).PDF

Napsal Jan Tippman / Časopis Font

Vložit komentář