Často se ptáte, na čem jsem pracoval v nedávné době a proč to nemám v portfoliu? Ano, jsem kovářova kobyla a pracovní vytížení mi nedovoluje starat se o svůj vlastní web. Nesnáším se za to. Přináším tedy alespoň seznam odkazů na některé weby, které jsem dělal a nemám je v portfoliu. Zobrazit pokračování článku
19. 2. 2020 oslavuje Adobe Photoshop 30. výročí svého uvedení na trh. U této příležitosti jsem byl hostem ranního vysílání Studia 6 na ČT1 / ČT24.
Pokud vás zajímá, co se dá o tomto programu říct laické veřejnosti v pár minutách, podívejte se na záznam mého vystoupení. Po kliknutí na následující odkaz se přesuňte na čas 2:19:35, kde blok věnovaný Photoshopu začíná:
Google v rámci svého vzdělávací programu s podtitulem Pomáháme Česku růst připravil online vzdělávací kurz s názvem Digitální garáž. Kurz se skládá z 89 lekcí uspořádaných do 23 témat a je zdarma.
Názvy jednotlivých témat kurzu Digitální garáž
Jak kurz probíhá?
Účastník si postupně pouští online videa s přednáškami a po každé lekci rovnou otestuje své znalosti. Když neodpoví správně, nemůže na další lekci. Každá sekce je ukončena souhrnným testem. Když účastník uspěje, získá za každou sekci jeden ze 23 odznáčků.
Affinity Designer je vektorový editor, který jde po krku Adobe Illustratoru. Psát recenze na software mě přestalo bavit někdy kolem roku 2007. Myslel jsem si, že už žádnou nikdy nenapíšu. A vidíte, tady je! Co mě k tomu přimělo?
Zejména přístup firmy Adobe, které jsem vždycky dost fandil. Jako loajálnímu uživateli s legálními licencemi se mi nelíbí změna jejich obchodního modelu a cenové politiky. Vlastním poslední možné ne-cloudové licence Adobe Creative Suite 6 a bráním se upgradu na cloudové CC řešení. Nechce se mi pravidelně platit nemalý licenční poplatek. Investoval jsem v minulosti desítky tisíc až stotisíce do klasických licencí, a tak se cítím být změnou politiky přes veškeré zaváděcí slevy poškozený. Poohlížím se proto po softwaru, kterým bych balík Adobe nahradil...
Než začnete na počítači upravovat obrázky, je dobré zjistit, jak moc věrně použitý monitor zobrazuje barvy. Pro kontrolu zobrazení může posloužit například následující okometrická metoda. Okometrickou metodou (nebo optickou) ji nazývám kvůli tomu, že kontrolním senzorem rozhodujícím o věrnosti barev není přístroj, ale lidské oko.
Princip spočívá v porovnání stejného obrázku zobrazeného na monitoru a téhož obrázku ve fyzické podobě – tzv. nátisku. Okometrie může posloužit i jako kontrola kalibrace prováděné drahými měřicími přístroji (tzv. kalibračními sondami).
Položme si otázku, jaké vlastnosti by mělo mít kvalitní logo. Existují obecná kritéria hodnocení značek?
Dobré logo musí splňovat celou řadu identifikačních vlastností. Patří mezi ně nezaměnitelnost (originalita), rozpoznatelnost (snadnost identifikace), zapamatovatelnost, nápaditost, nadčasový vzhled (u těch log, kde předpokládáme jejich dlouhodobé užívání), čitelnost, kulturní přizpůsobitelnost a také možnost lokalizace do cizích jazyků.
Po tříleté pauze se opět konala jedinečná konference s názvem Toca Me. Tato, v pořadí již šestá, konference nesla podtitul Inspired by Design (Inspirován designem).
Tento článek obsahuje seznam přednášek a výukových projektů, na kterých jsem se v průběhu své profesní dráhy podílel. V současné době na žádné škole neučím, ale do budoucna bych rád zase učil...
Asi jste si už zvykli, že na tomto místě přinášíme každoročně reportáž z největší Evropské typografické konference pořádané koncem května v Berlíně. Obvykle začínám reportáž psát s odstupem několika dnů po návratu z konference. Letos jsem byl nucen zvolit jiný postup – uzávěrka byla příliš brzy po mém návratu, a tak nezbývalo, než začít psát již ve vlaku při zpáteční cestě. Tento fakt mě postavil na jednu stranu do nevýhodné situace – nemohl jsem využívat internet, ale musel jsem se spolehnout jen na své poznámky a fotografie – na druhou stranu mi pomáhala čerstvost nabytých zážitků. Usedněte tedy se mnou ke stolečku ve vlaku EuroCity 179, podělím se s vámi o letošní vzpomínky, myšlenky, pocity a dojmy…