Splním i téměř nesplnitelné zadání...

Nestává se mi to moc často, ale občas klient přijde s velmi specifickým a promyšleným zadáním. V případě tohoto start-upu zabývajícího se konverzační umělou inteligencí byl poptáván otevřený brand systém, který měl mít následující vlastnosti:

  1. výchozí značkou je Promethist.AI jako zastřešující platforma
    1. platforma se skládá z osmi komponent
    2. každá komponenta bude mít svůj piktogram (či jiné odlišení)
    3. piktogram či ikona v logu je požadována ve tvaru čtverce či kruhu, aby se dobře umisťovala na produkty a dala se z ní snadno vytvořit např. ikona aplikace
  2. z jednotlivých komponent platformy se skládají produkty
    1. produkty budou především pro segment zdravotnictví, ale již nyní je vyvíjen i produkt pro automobilky
    2. jména produktů, ani jejich počet, nejsou v současné době známé
    3. pracovní název pilotního produktu je Brainquist (jedná se o konverzační pomůcku pro pacienty s Alzheimerovou chorobou)
    4. loga produktů by mohla sdílet piktogram z mateřského loga PromethistAI (není podmínkou)
    5. propojující vlastností produktů je konverzace člověka s inteligentním přístrojem
  3. nepřímými konkurenty jsou Amazon Alexa, Apple Siri, Microsoft Cortana, Google Assistant

...ale je to dobře?

Přesto, že jsem ve výběrovém řízení na tento brand systém neuspěl, mám z návrhů dobrý pocit, protože jsem dokázal splnit i takto omezující zadání. Konkurenti, kteří výběrové řízení nakonec vyhráli zadání splnit nedokázali, ale dokázali si nesplnění zadání dobře obhájit a klienta svým řešením víc zaujmout. Někdy se zkrátka vyplatí zadání porušit.