8. 9. 2016 - No Comments!

Absolvoval jsem Digitální garáž

Google v rámci svého vzdělávací programu s podtitulem Pomáháme Česku růst připravil online vzdělávací kurz s názvem Digitální garáž. Kurz se skládá z 89 lekcí uspořádaných do 23 témat a je zdarma.

 

Názvy jednotlivých témat kurzu Digitální garáž

Názvy jednotlivých témat kurzu Digitální garáž

Jak kurz probíhá?

 

Účastník si postupně pouští online videa s přednáškami a po každé lekci rovnou otestuje své znalosti. Když neodpoví správně, nemůže na další lekci. Každá sekce je ukončena souhrnným testem. Když účastník uspěje, získá za každou sekci jeden ze 23 odznáčků.

Ukázka rozhraní kurzu Digitální garáž

Ukázka rozhraní kurzu Digitální garáž

Po získání všech 23 odznáčků následuje souhrnný test se 40 otázkami. Kdo je zodpoví správně, získá certifikát.

Certifikát kurzu Digitální garáž

Certifikát kurzu Digitální garáž

Hodnocení

E-learningových lekcí jsem absolvoval již celou řadu (např. Lynda.com, Total TrainingTreehouse), ale žádná z nich nebyl zdarma a v Češtině. Na Digitální garáži se mi líbila kvalita videí a lehkost „flat“ ilustrací, které lekce provázejí. Hodně se povedlo také to, že se nejedná o bezduchý překlad zahraničního kurzu – obsah je promyšleně lokalizovaný a je doprovázený příklady z Česko-Slovenských reálií (Fresh BedýnkyAgátin světIsadore Apparel).

Kdybych měl kritizovat, tak asi to, že celý kurz zůstává na povrchu a nejde do hloubky. Také mě mrzelo, že když se mluví o konkrétních nástrojích (např. Google Analytics), tak není ukázáno jejich reálné rozhraní, ale jsou pouze slovně popsány možnosti daného řešení. Pro méně zkušené posluchače budou mnohá sdělení příliš abstraktní. Nu což, je to kurz zdarma, takže těžko očkávat kvalitu, kterou znám ze zahraničních kurzů.

Přes veškeré výtky mě kurz bavil. Pokládané otázky mi však připadaly poměrně lehké. Asi mám víc zkušeností, než uživatelé, na které kurz cílí a tak získat certifikát pro mě nebylo moc těžké.

Největší přínos kurzu pro mě je v tom, že na něj mohu odkázat své klienty, kteří v problematice online marketingu tápou. Myslím, že pro méně zkušené klienty, bude absolvování tohoto kurzu skvělá výzva.

A jak to vidíte vy? Udělal na vás certifikát, který jsme získal dojem?

Published by: Jan Tippman in Blog

Leave a Reply