Vlastnosti dobrého loga

28. 8. 2012 | Unie grafického designu | Žádné komentáře

Položme si otázku, jaké vlastnosti by mělo mít kvalitní logo. Existují obecná kritéria hodnocení značek?

Dobré logo musí splňovat celou řadu identifikačních vlastností. Patří mezi ně nezaměnitelnost (originalita), rozpoznatelnost (snadnost identifikace), zapamatovatelnostnápaditostnadčasový vzhled (u těch log, kde předpokládáme jejich dlouhodobé užívání), čitelnostkulturní přizpůsobitelnost a také možnost lokalizace do cizích jazyků.

Druhou důležitou skupinou jsou vlastnosti ovlivňující význam (sémantiku). Klíčové je pro tuto skupinu jméno (např. název společnosti nebo výrobku). Neméně důležité vlastnosti jsou srozumitelnostvztah k oboruemotivní hodnotaodolnost proti zneužití a vandalismu (dokreslování něčeho, co změní význam loga).

Mezi estetické vlastnosti lze zařadit kvalitu výtvarné stylizacemíru výtvarné stylizace resp. abstrakce (jednoduchost), kvalitu použitého písma (typografie) a atraktivitu. Důležité je, aby logo mělo dobře definovaná barevná řešeníinverzní (negativní) varianty a potřebné tvarové (kompoziční) varianty.

Poslední skupinou jsou technologické vlastnostiaplikovatelnost (reprodukovatel­nost), definovaná minimální velikost a technická kvalita provedení detailů. Při tvorbě loga je velmi důležité myslet na používané technologiemateriálybarevné systémy a světelné podmínky, v nichž se logo bude obvykle vyskytovat.

Pokud je pro vás obsah tohoto článku příliš abstraktní nebo potřebujete hlubší informace, najdete je na webu Unie grafického designu v souvisejících textech:

Vlastnosti dobrého loga (obsáhlý článek)

Přehled dílčích kritérií hodnocení loga

66 otázek, které si musí položit zadavatel i tvůrce loga

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *